Zon + bril = Happiness

Zonnebrillen trends - indepaskamer

8:45u: Den Haag ontwaakt langzaam. Voor de winkeliers is het nog te vroeg om de terrassen buiten te zetten. Niet voor de McDonald’s. Smachtend naar een kop koffie strijk ik neer naast mijn nieuwe buurman die geniet van zijn hamburger. Mijn trek naar ontbijt neemt enigszins af bij de geur van een hamburger op een nuchtere maag. Ik besluit alleen een koffie te nemen en om 10:00 bij de V&D te ontbijten.

Verandering op komst
De Mac biedt wel inspiratie voor een blog. Niet direct de Mac, maar wel het artikel van Sigrid Stamkot in de Sp!ts. De kop van haar stuk luidt “Zonnebrillen zijn als sneakers”. Twee woorden die mijn hart sneller doen kloppen. In het stuk beschrijft ze dat we zonnebrillen steeds meer afstemmen op onze look. @Sigrid. Een mooie ontwikkeling. Het hebben van één zonnebril volstaat niet meer. Ook goed om bevestigd te krijgen dat zonnebrillen steeds diverser worden. Voorheen was vooral de vorm van de bril bepalend. Tegenwoordig zie je 3D geprinte brillen op de markt verschijnen (die rete duur zijn) en monturen van duurzame materialen. De brillen gemaakt van minder traditionele materialen spreken mij erg aan. Vorig jaar was de trend van de houten zonnebril gaande. Voeg hier ook nog brillen van spijkerstof, velours en titanium aan toe en je bent anno 2014 helemaal up to date. De laatste trend is zonnebrillen waarvan de print doorloopt in de glazen. Huh? Maar dan zie je toch niets? Volgens brillenexpert Dick van der Niet heb je hier geen last van.  Top! Mooie ontwikkelingen.

Het werd tijd dat er meer diversiteit in zonnebrillen kwam. Kijk naar een display van zonnebrillen en er zijn er maar weinig brillen die echt onderscheidend zijn. De een is iets ronder of groter dan de ander, maar over het algemeen zitten de verschillen in de details. Een Tom Ford bril is voor een leek niet anders dan eentje van Armani. Ray-Ban is wel een merk die blijft innoveren. Nieuwe modellen, grappige innovaties (remix je eigen Wayfarer) interessante prints en monturen. Ray-Ban weet elk jaar wel te verassen. Ook de klassieke Aviator blijft nooit vervelen. Een ander merk waar ik enthousiast over ben is Komono. Komono is origineel, past bij een funky stijl en is niet duur.  Ik krijg spontaan zin om mijn zonnebril op te zetten. Het is tijd om er vandoor te gaan. Zonnebril op en ontbijtje scoren. Happy (Fri)days!

Leave a Reply

Your email address will not be published.